Flow 3


Udvikling af flow 3.

Adobe Illustrator, brugertest og digitale interfaces.

I flow 3 skulle vi lære at bygge design vha af ide og konceptudvikling gennem bl.a. dataindsamling og brugertests.




Illustrator ikon opgave

Opgave beskrivelse

Jeg lavede 3 ikoner med tanken om at de evt kunne bruges til en mad app i senere projekt.

Drink, burger og cupcake. Jeg valgte nogle pastel farver til ikonerne da det er rart for øjnene og adskiller de forskellige ikoner fra hinanden som kategorier, som de er tiltænkt.



Byg en app

Opgave beskrivelse
Min aflevering

Klik på billedet af app'en for at se min løsning.

Remake af app'en

Som en del af vores eksamens projekt har vi fået til opgave at gå over nogle af vores forrige flow projekter og lave et remake af dem, bl.a med henblik på det feedback vi har fået.

Min gamle version af app'en havde nogle meget intense farve kombinationer der godt kunne forvirre øjnene lidt og derfor inskrænke målgruppen. Derfor valgte jeg at gå ind og ændre lidt i farverne og opsætningen for at gøre det mere indbydende til en større målgruppe.


Klik på billedet af app'en for at se den nye løsning.



Reflektion


Hvad har jeg lært?

I flow 3 fik jeg genopfrisket Adobe Illustrator, som jeg havde arbejdet med tilbage i 2008. Jeg kunne stort set intet huske så det var som at lære det på ny. Det var en stor udfordring i starten og det var først hen mod slutningen af det afsluttende projekt at jeg begyndte at få ordentlig tag på det.

Jeg lærte også at indsamle data bl.a. vha brugertest, noget som jeg aldrig før havde prøvet.


Forventninger til læring

I flow 3 såvel som i flow 2 stemmede mine forventninger overens med hvad jeg egentlig lærte. Jeg havde længe set frem til at få bedre kendskab til Illustrator, så det var egentlig der mine største forventninger lå.


Hvad vil jeg gerne lære i fremtiden?

Jeg vil enormt gerne blive endnu bedre til Illustrator. Jeg havde en del problemer som jeg kun fandt halve løsninger til, og det endte med at jeg fik lavet nogle ikoner med nogle lidt dårlige løsninger, så de var fx svære at skifte farver på, så jeg måtte holde mig til de farver jeg havde valgt fra starten.

Brugertest er også noget jeg gerne vil have bedre styr på, fx hvordan man kan med fordel bruge forskellige tests i forskellige stadier af sit produkt til at vidreudvikle på det og analysere sit design mm.


Hvad vil jeg gøre for at lære dette?

Mht. Illustrator vil jeg bare arbejde mere med det og evt se nogle tutorials og guides på nettet. Som der kan ses i min remake af min app har jeg allerede fået løst nogle af de problemer jeg havde med mine ikoner og farver tidligere, og det er allerede på vej i den rigtige retning.

Brugertests vil jeg læse mere op på og gøre mere brug af i fremtiden, og så vil jeg også prøve at gøre brug af nogle forskellige brugertests, så jeg kan se hvordan de virker for mig og mine produkter.